Wednesday 12 April 2017

~THE PARK @ ECO SKY~


Assalamualaikum, ;)

Hey guys! Alhamdulillah, dah dua hari berturut-turut aku dapat update travelog percutian aku.
Ni pun, actually badan letihhh sangat. Tapi berbekalkan semangat dan keazaman aku yang tinggi ni, mudah-mudahan aku dapat habiskan cerita kat blog kesayangan ni.

Pada sesiapa yang baru first time terjah blog aku yang tak seberapa ni, thanks for stopping by ya!
Feel free to roam inside my life. ;)
Just FYI, blog ni aku cipta khas untuk mengabadikan kenangan-kenangan ataupun kisah travelogue percutian aku sahaja.

Well, my dreams is to TRAVEL THE WORLD! <3 
Tapi, sekarang ni aku mula secara kecil-kecilan dulu. 
Aku nak tapau satu Malaysia, barulah aku plan ke luar negara. 
InsyaAllah... =D

Okay, back to the point! Lepas dah rehatkan badan kat hotel petang tu, malamnya...
kitorang decide nak ke IKEA Damansara. Nak pekena meatball yang jadi bualan hangat setiap umat manusia kat Malaysia ni. 

Inilah kali pertama aku jejak ke IKEA, dan ini jugaklah kali pertama aku makan meatball IKEA!
What? Seriusly??? Yelah, serius. Ko ingat aku main-main? Dulu, zaman belajar... kitorang suami isteri bukan jenis kaki joli untuk have fun.

Kitorang jenis yang menyimpan setiap sen, untuk persiapan perkahwinan.
Time kawan-kawan sume dok pi bercuti sana sini, dating ke sana-kemari, kitorang just keluar dating makan-makan kat Melaka je. Tengok movie pun jarang-jarang tau.

So... lepas kahwin ni, barulah kitorang berbaby step, melangkah ke sana sini.
Sebenarnya, ianya lebihhh nikmat travel the world dengan orang yang kita sayang, nak-nak lagi dengan ikatan yang sah dan halallan toyyiban. Hehe! ;D

Kenapa? Sebab tak perlu risau kene tangkap basah! Itu mainpoint yang utama hokay. =D
Okay, first time masuk IKEA, aku memang jakunnnn gila! Serius aku jatuh hatiii sesangat dengan semua interior design dan jugak product-product dia. 

From that moment on, aku azam dalam hati, siap cakap dengan husband aku. 
Rumah kitorang nanti, all product from IKEA. I fall in love with their modern and minimalis design!
That is sooo me! Tak dapat pursue impian nak jadi interior designer as my career, jadi interior designer untuk rumah aku sendiri nanti pun dah cukup syukur. ;)
Lepas habis tawaf satu IKEA, kitorang ke food section. 

Haha, yang ini lagi serius aku jakun. Jangan kata aku, laki aku pun sama. ;')
Jom layan gambau sambil dengar cerita. 

Kitorang nampak orang beratur amik makanan, kitorang follow.
Tapiiii, kitorang panik dan cuak nampak semua orang guna troli ni untuk isi makanan.
Puas kitorang cari, tak jumpa-jumpa troli ni. Makin lama, queue kitorang, makin dekat dengan food section. Sampaikan kitorang terfikir, kalau susah sangat nak jumpa troli, angkat jelah pinggan pakai tangan!  Hahahaha... buat selamba derk je.

Last-last, suami pergi jugak cari troli lagi... akhirnya dapattt! Pastu, pening fikir, mana pulak diorang dapat tray tu??? Ahahaha, nampak tak betapa jakunnya kitorang? ;')
Ghopenye... tray tu ada je kat bahagian makanan tu. Just amik, dan letak kat troli.
Huiissshhh, awat tak habaq awal-awal naaa? Buat gabra kami jaa!

IKEA kene faham, bukan semua yang datang ke IKEA ni pro-pro belaka. 
Dapat pulak first timer macam kami ni, mampuihhh... =D

Sambil tunggu queue gerak, kita snap menu yang IKEA tawarkan.
Close up menu.
Mula-mula akan sampai bahagian air dulu. Amiklah air ape yang korang nak.
Kalau nak air panas, atau jus, amik cawan/gelas kosong je dulu.
Lepas tu, sampai ke food section. Order apa yang berkenan di hati ikut menu. 
Close up makanan. 
Pastu, akan sampai ke dessert section sambil-sambil beratur nak bayar.
Ada muffin, roti, sup, chicken wings. 
Lepas bayar, berposak jugak kitorang cari meja kosong. Ramai sungguh umat yang makan kat sini!

Yeay, muka happy dapat jejak ke IKEA! ;D
Yeay, muka happy finally dapat makan Meatball IKEA! ;)
Nyum, nyum yummy!! Memang sedappp! ;D
Walaupun happy dapat honeymoon sambil makan meatball IKEA, sempat jugak aku menangis depan rezeki. Sebak, sedih, rindukan anak buah aku. Haha, boleh ea macam tu? 

Lepas emosi stabil... okay, jom kita bergembira kat THE PARK @ ECO SKY! 
Actually, aku start minat payung warna warni upside down ni, since aku tengok movie 
Meet The Fockers lagi.

At the end of the movie, kan diorang kahwin berkonsepkan garden wedding, with an upside down umbrellas? Since that moment on, aku tanam impian nakkk sangat jejakkan kaki kat tempat secantik itu. 

And, voila! After years, doa aku makbul! Masa otw ke Selayang lagi, aku dah perasan tempat ni. Tapi tak dann nak berhenti sebab nak attend wedding. So, aku decide nak pergi malam hari.
Dan inilah saatnya... jeng jeng jeng! =D

This is the place!
Gembira dapat bergambar at my dream place, tapi yang sedihnyaaa...
Aku bawak camera Nikon ayah aku untuk trip anniversary ni, dah ready nak camwhore dah ni.
Sekaliiii... amik-amik gambar, tak boleh. Tapi, battery full! 

Rupanya, memory card tak ada dalam slotttt! 
Tercicir dalam laptop aku ni ha, lepas transfer gambar ke Langkawi, aku lupa nak masukkan balik kad tu.

Nak nangis pun, air mata tak nak keluar. Jadi, amiklah gambar dengan iphone 4 kami ni je.
Maaflah kalau kualiti gambar kabur, tapi kabur-kabur pun... aku tetap nak upload kat sini!

Amik mood dulu, sebelum posing haruk! ;D
Cantik kan???! This is the reason whyyy aku nakkk sangat ke tempat-tempat macam ni.
Alhamdulillah, memang rezeki anniversary aku. 
Tak jemu mata memandang. I can stare at this image all day long...
Cak! =D
This is where... I meant to be! <3 <3 
No words, just LOVE...
Feelin the ambience...
Game on, baby!
From us, with love... ;D
Beyond Happy! <3 
Belum ada rezeki nak ke Paris untuk peluk Eiffel Tower.
Dapat bergambar dengan replika dia pun, jadilah. ;)
Eiffel, I'm in love... ;)


Up, up and up we go....
Take 5! 
Take 5? No need, just lay like i do. ;')
L.O.V.E
It isssss sooooo beautiful!! Syukur, alhamdulillah tak perlu aku susah-susah cari tempat yang ada hanging umbrellas ni. Allah lorongkan rezeki ni pada aku, right before sambutan 2nd Wedding Anniversary kitorang.

Macam mana? Cantik tak? ;D
Macam tak sangka dalam Malaysia, ada park yang cantik macam ni. 
So, berakhirlah aktiviti malam kami dengan bercamwhore kat ECO SKY ni.
Untuk aktiviti esok? On our anniversary, ape pulak yang kitorang buat ek?

Stay tuneeedddd yea! 
Lots of love, 
- Anis -

No comments:

Post a Comment

<3 <3 "Leave Your Thought!" <3 <3